Museidagar med årsmöte 2020 i Nyköping

Varmt välkommen till Museidagar 2020 i Nyköping 17-19 april. ArbetSam genomför varje år Museidagar för sina medlemmar i anslutning till årsmötet.  Ett tillfälle för Sveriges största museiförening  ArbetSams medlemmar att träffas, inspireras och utbyta erfarenheter.  Värdmuseum är Sörmlands museum som precis har mottagit Kulturarvspriset 2019 för sitt nyskapande sätt att berätta människors historia i museets nya hus, som öppnade för ett år sedan. Kultur- och demokratiminister Amanda Lind har tackat ja till att inviga Museidagar 2020.

Temat är Hållbara samlingar och en nyhet är att vi erbjuder tre fullspäckade dagar – fredag, lördag och söndag. Den extra dagen innehåller flera fördjupande föreläsningar kopplat till temat och ger fler tillfällen att kunna ställa frågor och utbyta erfarenheter. Som vanligt blir det även besök och visningar på närliggande medlemsmuseer – Stadsvakten Nyköpings Kulturarvsmuseum, F 11 Museum, Oxelösundsrummet, Skärgårdsmuseet i G:a Oxelösund, Femörefortet, Lotsarkivet i Gamla Oxelösund, Föreningen Sörmlands Veteranjärnväg och Sjöfartsmuseet i Oxelösund.

ArbetSam genomför varje år museidagar för sina medlemmar i anslutning till årsmötet.

Program Museidagar 2020

LÄNK TILL ANMÄLAN

Anmälan:
Sista dag 16 mars. Skicka in anmälan via länken eller blanketten.

Datum: 17-19 april 2020
Ort: Nyköping
Värdmuseum: Sörmlands museum

Skrivelser till årsmöte:
Skrivelser ska vara kansliet tillhanda senast 31 januari 2020. E-post: info@arbetsam.com.
Postadress: ArbetSam, Laxholmen, 602 21 Norrköping.

Nomineringar till styrelse:
Skicka nomineringar till kansliet. E-post: info@arbetsam.com.
Postadress: ArbetSam, Laxholmen, 602 21 Norrköping.

Bild i bakgrunden från Oxelösundsrummet